srijeda, 4. svibnja 2016.

„Indija bi mogla uvesti 3D crteže na svoje prometnice umjesto ležećih policajaca“

(Tamara Matković, Telegram http://www.telegram.hr/zivot/indija-bi-mogla-uvesti-3d-crteze-na-svoje-prometnice-umjesto-lezecih-policajaca/)

 

 

 

Članak Tamare Matković sam po sebi nije napisan etički nekorektno. Ono što je problematično jest korištenje clickbaita na društvenim mrežama. Na portalu lijepo piše konkretan naslov koji nas informira o mogućnosti promjena prometne infrastrukture u Indiji. Stavljena je i fotografija koja prikazuje kako sve to izgleda. Međutim, clickbait verzija koja je kružila po Facebooku ovaj tjedan, kao što je vidljivo i na fotografiji ekrana, priča malo drugačiju priču. Clickbait naslov glasi: 



„Ležeći policajci odlaze u povijest, zamijenit će ih nešto 1000 puta luđe!“



K tome je još dodana i fotografija Hrvatske policije, potpuno nevezana za Indiju. Ovim potezom građani su bili prevareni na dva načina. Prvo, da se radi o nečemu u Hrvatskoj i što je izrazito važno za državu, a nije bilo. I drugo, naslov je senzacionalistički i bez pokrića ustvrdio da je to gotova stvar s rečenicom „Odlaze u povijest“. Međutim, članak lijepo objašnjava da indijska vlada trenutno samo testira tu mogućnost. Negativni utjecaj na javnost možda nije bio pretjerano velik, ali izazvao je jedno pitanje i jedan problem. Zbilja bi se trebali zabrinuti, je li Telegram u toliko lošem stanju, da treba na tako neprofesionalan i očajan način preuveličavati i lagati samo kako bi pridobio više ljudi na svoj portal? S druge strane, na ovaj način uredništvo (koje ne nužno pa moguće da griješim, ali je najčešće zaduženo za biranje naslova), stavivši ovaj clickbait na Matkovićin članak koji je zbilja korektno i dobro napisan, blati samu novinarku. Vjerovatno osobno postanete ljuti kada otvorite neki clickbait i shvatite da to nije ono što vam se obećavalo. Neki to dovedu do tolikog ekstrema da počnu komentarima na društvenim mrežama vrijeđati novinara i on osobno gubi kredibilitet. A kako sam već rekao, novinari u pravilu ne pripremaju objave za društvene mreže, već urednici, koji na ovaj način degradiraju svoje vlastite suradnike i izlažu ih javnom linču. Opet, moguće je da je sama novinarka pisala clickbait, ali obzirom na već spomenutu kvalitetu teksta, sumnjam da bi si novinarka dopustila takav potez.

Nema komentara:

Objavi komentar